Sidor

tisdag 15 december 2015

En orange Siri

Här är hon, min Siri! (och den osminkade sanningen, myself). 


Siri och jag hade ett komplicerat förhållande till en början. Redan sommaren 2014 startade jag projektet första gången. Vi kom inte överens och jag repade upp kanske 3 gånger. Sedan gick hon samma väg som andra stickprojekt jag inte kommer sams med...... UFO-högen. Där fick hon ligga till sig lite drygt 1 år för att tas fram i juni i år. Å tänka sig! Sen dess är vi bästa vänner!

Koftan stickas uppifrån och ner, fram och tillbaka och sedan stickas knappkanter och halskant på. Jag valde att lägga in några förkortade varv på halsringningen baktill för bättre passform. Min kropp är inte gjord för plagg som är lika både fram och bak har jag kommit fram till. 

Garn: Magasin duett Supersoft i färgen Clementine (orange som morot). Hållet dubbelt. Jag gillar verkligen att sticka i supersoft och dubbel supersoft bara rasslar fram på stickorna i enorm fart. Mer supersoft till mänskligheten. 
Stickor: 4 mm
Mönster: Siri av Linnea Öhman. Ett mönster jag garanterat kommer sticka igen. Skulle lätt kunna ha Siri i några färger till. 
Knappar: Från farmors knappburk :)


Sista bilden får bli halshuggen så ni slipper se mitt bleka fejs. Det var en tuff sommar 2015 med sjukdom å elände. Nu har jag piggat på mig och sommarens blekhet har bytts mot ett normalt novemberblekt fejs :) 

//Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar