Sidor

söndag 12 juli 2015

Det där med namn...

Här sitter jag och försöker komma på vad jag ska kalla den här bloggen. Vad är det som är JAG? Vilka ord sammanfattar mig och det jag vill dela med mig av? Plötsligt känns det som om alla redan tagit dem där smarta, underfundiga grejjerna. "Sticka fort, dö varm, Jag måste skynda mig att sticka innan garnet tar slut, när avigt blir rätt" o dyl.

Fast något liknande skulle inte spegla hela mig. Jag stickar mycket men inte enbart. Risken är överhängande att det kommer inlägg med helt annat innehåll och då blir den allmänna känslan besvikelse och det skulle vara himla synd för eventuella läsare.

Mitt första inlägg på min nya blogg som jag på riktigt inte har en aning om vad den kommer innehålla. Kanske blir allt klart som korvspad om jag bara skriver ner en massa förslag och ord i det här inlägget? Den perfekta beskrivningen är förmodligen "ostrukturerat men organiserat kreativt kaos med en touch av oklarhet". Möjligen för långt och svårläst.

Skulle min make sätta beskrivande ord på mig så kunde titeln bli  "flokig pessimist, ja visst". Själv skulle jag omformulera det till "drömmande, skeptisk, realistisk feminist".

Hur som helst. Jag plöjer ner ord här under så får vi se vad som händer.

garn / nörd / ull / mamma / student / färgälskare / tråkig / realist / tidsoptimist / prestationsångest / förläst / ekologiskt / funderare / hatar att städa / blivande slöjdlärare / scrapbooking / project life / det enkla / vänsterhänt / tant / mopsägare / google-älskare

När jag blir gammal vill jag bli som Miss Marple (en av karaktärerna i flera av Agatha Christies böcker) och även om jag inte lyssnar på musik speciellt ofta så går jag igång som tusan på folkmusik och hårdrock.

I övrigt älskar jag att klippa gräset och avskyr doften av pelargoner.

//M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar