Sidor

torsdag 11 februari 2016

Den är såå bra!

För några år sedan gick jag en stickutbildning på Västerbergs folkhögskola. Vid första träffen ägnade vi en hel dag åt olika uppläggningar och avmaskningar. Jag tror det blev 14 eller 16 stycken olika varianter. När jag kom till kursen använde jag mig alltid av stickad uppläggning (en sån med halvslag ni vet) för att det var enkelt.

När jag lämnade första kursdagen började jag använda mig av skoluppläggning som är den vanligaste uppläggningen. Mycket av det vi gjorde under dagen tänkte jag att jag aldrig kommer använda och särskilt en uppläggning var så krånglig att jag gärna hade slängt både stickor och garn genom fönstret där och då.

Några år av stickning senare och en bit in i textillärarutbildningen så formligen älskar jag det faktum att det finns olika uppläggningar att välja bland och min absoluta favorit just nu är den jag tyckte var sååå krånglig första dagen på stickutbildningen..... twisted german cast on......

Det blir stretchigt och är perfekt till sockor och vantar men jag har använt den till annat också. Faktum är att jag använder den just nu när jag lägger upp till en Riddari.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar